Saturday, January 22, 2011

Mee Udang Mak Jah, Kuala Sepetang, Taiping

Hari ni kami sekeluarga keluar berjalan..makan-makan..itu memang hobi family aku lah senah...tapi yang peliknya dioarg sume nih suker makan..tapi yang gemoks nya aku...huhu apa lah pil diorang telan agak nye ek..makan byk tp x gemuk...

So di sebabkan aku n en.hubby nih dah lama nak cuba mee udang kuala sepetang nih kami pun pergi la ke sana...

setibanya di situ terlalu banyak kedai mee udang..yang mana satu sedap aku pun x sure senah...so aku amik jalan mudah..atau shortcut aku ikut ja signboard kat bawah nih..signboard ni korang akan jumpa dari mula korang masuk simpang utk ke kuala sepetang nih..maksud aku simpang dr taiping ke kuala sepetang...


Okeh bila korang dah jumpa signboard nih tandanya korang dah samapai la k


Then korang akan nampak lak tugu batu yang ditulis atas nama 'MAK JAH'..klu x jmpa juga sama ada mak jah dah robohkan atau pesaing2 mak jah yang robohkan..
yang pastinya tugu batu nih terpacak kat depan kedai mak jah..yang unik nya tugu nih diperbuat daripada kerang..padahal mak jah jual mee udang x jual kerang..humm konpius aku..ke mak jah nak tukar profession pasni dari penjual mee udang ke penjual kerang?


haaa..ni pulak menu kat kedai mak jah ni...macam2 ada senah..ko pilih jer..murah pulak tuh...tapi semuanya berasas kan udang...


Clockwise: Aku-tuan punya blog, Mee Udang, Nasi Grg Udang, Udang celup tepung dan Udang besar....

2 comments:

  1. sedap tak?ada yg kata ada mee udang lain yg lagi power kt tepeng tu.aritu balik tepeng tak sempat singgah ini gerai. :(

    ReplyDelete
  2. not bad..tp ada lagi sedap..kire yang nih jatuh ranking ketiga la ninie.. :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...