Wednesday, December 15, 2010

Belian Terus

Dulu klu nak beli barang or shopping  kita kena pergi Mall untuk beli belah..but now everything is on our finger tip..x yah susah2 berjalan2 ke Mall...dok depan PC pun dah boleh beli, boleh jual, boleh promote... skrg ni org dah x layan dah bisnes dr rumah ke rumah.saaodah weh...orang beli brg thru online la..klas ko saaodah...
Contohnya mcm aku nih..baru duk kat kerusi nak memulakan kerja (ceh ayat x leh blah) kawan aku dah panggil aku ajak pi tgk tudung...alah x jauh pun sekangkang kera (agak2 dalam 7 kangkang kera la juga) kami pun sampai ke lokasi..Bilik Fail department sebelah.. (kat opis kitaorg klu nak jual brg or nak tgk brg yg org jual kena tgk or ushar dlm bilik fail) konon2 bilik fail ni selamat dr gangguan bos-bos..kire mcm bilik kebal gitu... :D
So bile ketibaan kami ke sana (bilik fail menjual tudung) kami pun terus serbu saaodah weh...tak tunggu dah..grab jer apa yg aku nampak...kang klu x amik sure org lain beli..melepas aku...(x sempat aku nak snap gambar saaodah) terlalu teruja dek tudung2 tuh..



Pilih punya pilih..nih la yang aku beli saaodah...banyak ko 6 helai..tp murah satu RM 10...giler...selendang batik tuh dah lama aku cari..apa lagi rembat jerlah bila dah jumpa..tanpa berlengah2 lagi..biasa perempuan senah...sure korang pun paham..kan saaodah kan... :D

Pas sibuk beli tudung, bayar sume dah settle..pemergian kami diteruskan pulak ke sesi menjual keronsang...hummm apa lagi..jgn ko tunggu senah, saaodah..kita rembat jer..bak kata seri...kita kan dah nak pencen pas nih..huhuhuhu..(meletups ayat ko seri..kelas gitu)...
Rambang mata aku senah, saaodah...setelah pilih memeilih dilakukan..nih la keronsang yang aku rembat...mak-mak kumbang kaboi nih aku beli..sekali anak dia pun aku rembat..huhu...
 
Ketibaan kami disambut oleh keronsang2 yang cantik2, montok2,gebu2...apa lagi senah..rembat...jommm
 

Ko jgn main2 senah, saaodah barang kemas pun diaorang jual..Setelah selesai beli..kami pun pulang ke tempat masing2...dan memulakan kerja dengan aman... :D

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...