Monday, March 28, 2011

Pindah Rumah

Alhamdulillah..akhirnya tercapai juga hajat en.hubby untuk pindah rumah pulang ke kampung halaman.. perpindahan kami kali ni bukan sebab suka2 (penat seyh pindah kali ni)..ini semua sbb en.hubby pindah ke salah sebuah University College kat northen part..so aku pun apa lagi semangat nak packing barang..sapa x mo balik dok kat kampung..x yah susah - susah nak pikir traffic jam bila time raya nanti...

Di sebalik keseronok kan ini..terselit juga duka..aku sedih sbb kena berjauhan ngan en.hubby..aku keje kat Putrajaya..dia pulak di Alor Star..wuaaa PJJ (Perkahwinan Jarak Jauh) lah nampaknya..so now i can feel how kak menda, yana and bedah (syida) rasa when we are apart.. very2 sad doh...

Tapi x pa...aku percaya kepada ketentuan Allah yang Maha Esa..Dia dah aturkan yang terbaik untuk kita..mungkin ada hikmah di sebalik semua ini..

Oklah dah macam terlalu melalut pulak..actually aku nak cita pasal umah baru kami...rumah ni kami sewa dengan kadar yang agak murah..rumah baru, double storey..4 bilik, 2 ruang tamu, 3 bilik air..car porch muat 2 biji keta..agak besar la juga...klu kat KL x dpt price ni i think...

So cakap banyak pun x mo..kita layan gambo ja lah..
Penat weh susun barang...
Ni lah wajah rumah baru kami...
Ni ja la yang dapat aku kongsikan..nak type lebih x bleh..maklum masih bz mengemas umah.. :D...apa yang dapat aku siapkan sepenuhnya adalah bilik tidur..tuh ja.. 100% siap..yang lain..just simpan2 je dulu..nanti baru kemas..memandangkan aku pun dah nak balik Putrajaya.. :'(
100% siap..

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...